Idag fyller min älskade syster Lena 29år! Grattis till henne!

Lena, du har funnits för mig i vått och torrt, tid och otid. Du är en underbar stora syster, en underbar vän
och jag älskar dig precis för den du är och har alltid gjort. Jag vet att jag kan prata med dig om allt
och jag litar på dig. Du har alltid ställt upp för mig och stöttat mig när jag varit ledsen, om något hänt, om jag varit sårad eller bara skrattat och varit glad med mig när jag varit det. Men precis som alla syskon, har vi haft våra stunder då vi varit osams, men vi hara alltid blivit sams utan att behöva göra något.
Jag kommer alltid att finnas för dig och hela din familj, jag ställer upp för dig oavsett vad, sålänge jag är tillgänglig och kan och det vet du. Jag älskar dig sis.
 
 
Det här kanske du känner igen, texten som blev till en sång och ett tal..

"Det har gått ganska lång tid, närmare sex år nu sen ni först blev ett par, och första gången som ni träffades, var på tivolit där ni båda jobbade. Det svåra för er i början, var att prata med varandra. Grzegorz, du pratade polska och du Lena pratade svenska. Efter en bra stund, kunde ni kommunicera. Det tog inte alls lång tid för dig Lena att lära dig polska.

Ni hade levt på skilda världar tills ni möttes. Jag minns nästan allt som du Lena, berättat, allt det där fina, om er båda. Ni ser så lyckligt kära ut, och ser ut att vara helt nyförälskade nästan jämt. Den lycka som ni ger varandra, kommer alltid leva som en lycka inom mig. För ni gör mig lycklig, precis som ni gör varandra lyckliga, fast inte på samma sätt. Det har vart stunder i mitt liv, som jag behövt en hjälpande hand, och då har ni alltid funnits där för mig.
Grzegorz, du har blivit som en store bror för mig, som skyddar mig och alltid finns där, precis som du Lena är min syster och finns jämt där. När ni berättade att ni skulle gifta er, blev jag riktigt glad inom mig, jag är så lycklig för er skull. Ni är så fina tillsammans!

Ni lever livet och ni tar varje dag i sänder och ni har sån sprallig, rolig och bra humor och även personlighet.
Ni är oftast alltid glada när jag träffar er och det gör mig glad även när jag är nere och deppig.


Den 1a Juni 2007 hände en otrolig sak, en liten pojke, till namnet Damion föddes, Jag var så stolt och lycklig, för jag är ju hans moster! Han har alltid varit, och kommer alltid förbli, min lilla prins, min lilla groda och ett litet charm troll! Jag älskar honom nästintill lika mycket som ni gör och kommer alltid finnas för honom och er, precis som ni finns där för mig.  

Jag älskar er."

Ett bröllopsporträtt jag tog på er på bröllopet. Hade det varit nu, hade bilden blivit mycket finare eftersom jag lärt mig mycket sen dess.

 

 
 
Grattis på födelsedagen igen syster!
 
 
Nu säger jag tack och godnatt för nu är klockan alldeles för mycket för mig! =) Natti.

 

 



Kommentarer
Postat av: LINNPLINN

Riktigt fin text du fått ihop, Jessica. Hoppas att syster Lena haft en riktigt underbar födelsedag!

2012-10-04 @ 02:50:03
URL: http://kufisk.blogg.se
Postat av: Lena

Min älskade lilla syster!
Tack för dina ord och din fina sång vi fick av dig på vår bröllopsdag!
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta oavsett vad som händer. Men det vet du ju så väl. Flyg nu kring som den lilla fågel du är! Du kommer att sväva i det blå i sommarens värme och krypa ihop i kyla och fukten när stormen darrar. Men efter allt regn kommer värmen och solen igen. Du kommer att förstå allt bättre efter ett tag. För trots allt finns alltid solen och värmen ovan allt det grå, väntande på att få skina igen.
Blev lite filosofiskt, men ändå. ;)
Vi finns alltid här för dig!
Älskar dig syrran! Puss och kram

2012-10-12 @ 17:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0